Klachtenregeling
Bij Nova Hulpverlening streven we naar de hoogste kwaliteit van zorg en hechten we veel waarde aan een open en veilige communicatie met onze cliënten en hun families. Mocht u onverhoopt ontevreden zijn over onze dienstverlening, dan bieden wij een duidelijke klachtenprocedure om uw zorgen te adresseren en samen naar een oplossing te zoeken.
Interne Klachtenprocedure
- Bespreek uw onvrede met de betrokken medewerker of leidinggevende: We moedigen u aan om eventuele zorgen of klachten direct te bespreken met de betreffende medewerker of diens leidinggevende. Vaak kunnen misverstanden in een persoonlijk gesprek worden opgelost.
- Inschakelen van de onafhankelijke vertrouwenspersoon: Als het niet lukt om samen tot een oplossing te komen, of als u het lastig vindt om het probleem direct aan te kaarten, kunt u contact opnemen met onze onafhankelijke vertrouwenspersoon. Deze persoon is er speciaal voor (familie van) cliënten die te maken hebben met ongewenste omgangsvormen, een onjuiste behandeling of andere problemen. De vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor, geeft advies en ondersteunt u bij het vinden van een passende oplossing. Samen wordt besproken welke stappen ondernomen kunnen worden om het vertrouwen te herstellen en het gesprek met de betrokken medewerker(s) aan te gaan.
Externe Klachtenprocedure via Erisietsmisgegaan.nl
Indien u de klacht niet intern kunt of wilt bespreken, of als u onafhankelijke ondersteuning wenst, kunt u terecht bij Erisietsmisgegaan.nl, een externe organisatie die ons ondersteunt bij het oplossen van klachten over onze zorgverlening.
Hoe werkt het?
- Indienen van uw klacht: U kunt uw klacht melden via het klachtenformulier op de website van Erisietsmisgegaan.nl. Ook is het mogelijk om een e-mail te sturen naar info@erisietsmisgegaan.nl.
- Beoordeling van de klacht: Na ontvangst beoordeelt Erisietsmisgegaan.nl of uw klacht voldoet aan de voorwaarden om in behandeling te worden genomen en welke procedure daarbij past. Indien er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om de klacht compleet te maken en de procedure correct op te starten.
- Advies en ondersteuning: Als u advies wenst over hoe om te gaan met een situatie waar u ontevreden over bent, kunt u eveneens contact opnemen met Erisietsmisgegaan.nl. In dit geval wordt er nog geen formele klachtenprocedure gestart, maar ontvangt u begeleiding en advies over mogelijke vervolgstappen.
Voor meer informatie over de klachtenregeling en de ondersteuning die Erisietsmisgegaan.nl biedt, kunt u terecht op hun website:
We streven ernaar om samen met u eventuele problemen op te lossen en het vertrouwen in onze zorgverlening te behouden.